Magyar Turizmus Média

Magyarországon a turizmus stratégiai fontosságú ágazat, az ország gazdaságának egyik motorja. Versenyképes, fenntartható növekedésének biztosítása, pozícióinak javítása mindannyiunk közös érdeke. Ezért jött létre 2018-ban a Magyar Turizmus Média (MTM)

A XXI. századi igények és elvárások szerint felépített vállalkozás a Magyar Turizmus Média legfontosabb törekvése, hogy aktívan hozzájáruljon Magyarország a Balaton és az aktív turisztikai lehetőségek bemutatásához a belföldi és a külföldi turisták számára egyaránt.

A Balaton Európában egyedülálló természeti adottságokkal rendelkezik, és minden esélye megvan, hogy Európa egyik legvonzóbb lakó-, munka és üdülőhelyévé váljon a következő évtizedben. A Balaton mellett szintén kiemelkedő adottságokkal rendelkezik a Duna és a Tisza vidéke is, ahol várhatóan a következő évek során jelentősen emelkedni fog a hajós turizmus.

A Magyar Turizmus Média valamennyi weboldalának közös küldetése: elmesélni és bemutatni írásban, fotókkal, videós anyagokkal a Balaton történetét, látnivalóit, természeti értékeit, és a településeken lévő programokra felhívni a figyelmét az utazásra, hajózásra, kikapcsolódásra vágyó embereknek.

Cégcsoportunk turisztikai termékei, márkái egymást erősítik. Nagy hangsúlyt fektetünk a hiteles és érzelmeket kiváltó tartalmak készítésére, amely megszólítja a turistákat, hajósokat és felkelti az érdeklődésüket.

Olvasóink intenzíven használják weboldalaink funkcióit, ahol testreszabottan juttatjuk el a megfelelő célcsoportokhoz a legfontosabb híreket, programokat, és utazási információkat. A felhasználók személyes véleményeinek, tapasztalatainak megosztására használt közösségi médiában a Magyar Turizmus Média saját csatornáinak menedzselésére és tartalomgyártására is nagy hangsúlyt fektetünk.

Kiemelt témakörök 
amelyekkel turisztikai 
oldalainkon foglalkozunk:

Víziturizmus:

Olyan szabadidős tevékenység melyben a turista, vagy látogató turisztikai tevékenységét a Balatonhoz vagy folyóinkhoz köthetően végzi. Fajtái: hajózás, fürdőturizmus, vízitúrázás, vízi sportturizmus, vízi kalandturizmus, horgászturizmus.

Termál- és gyógyvízes turizmus:

Nemcsak a termálvizek idegenforgalmát értjük alatta. Ide tartozik az összes természetes gyógyulási mód, például barlangok, termálvizek, ivókúra, és az ezekre települt létesítmények.

Kerékpáros turizmus:

A kerékpáros túrázás lényege, hogy szabadidőnkben, rendszerint lakóhelyünktől távolabb végezzük speciálisan két hely közötti, a szabadidőt turisztikai céllal eltöltő, kerékpárral történő utazást jelöli. A kerékpározás szerves része a turisztikai élménynek.

Horgász turizmus:

A horgászat célja a 21. században már nem főleg a élelem-szerzés (ún. “húshorgászat”), hanem sokkal inkább a rekreáció a természetben. Ezentúl a horgászat egy elismert sportág, és a horgászok számos országos és nemzetközi bajnokság keretében mérettetik meg magukat.

Ökoturizmus

Természeti vonzerőkön alapul, kultúra-orientált, kis csoportlétszámú, résztvevői számára környezeti, természetvédelmi ismeretterjesztést nyújt, tudatosan oktató- és informáló szerepe van, csökkenti a szezonalitásból fakadó hátrányokat, elősegíti egy térség potenciális értékeinek komplex hasznosítását.

Gyalogos / túraturizmus:

A természetjárás során az emberek kiszakadnak lakóhelyi környezetükből, és a természetes környezetben töltik el szabadidejüket. A gyalogos kirándulás és gyalogtúra fizikai igénybevétellel járó egyéni vagy csoportos mozgásforma.

Gasztroturizmus:

A gasztronómia egy olyan turisztikai termék, amely során az utazó elsőszámú motivációja a felkeresett területre jellemző helyi ételek és italok megízlelése, a tájjellegű konyha kipróbálása. A gasztrofesztiválokra az utóbbi években kiemelt figyelmet fordítanak az utazók. Borturizmus: a borturizmus elsősorban a borvidékek meglátogatására, a borok helyben történő fogyasztására, vásárlására, és a borász, valamint a borkészítés módjának testközelből való megismerésére terjed ki.

Borturizmus:

A borturizmus elsősorban a borvidékek meglátogatására, a borok helyben történő fogyasztására, vásárlására, és a borász, valamint a borkészítés módjának testközelből való megismerésére terjed ki.